countdown^^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, October 24, 2012

..saya bangga jadi bakal cikgu..

huhu
skema semacamkan tajuk

[sangatlah skema]

napa pilih tajuk tu?

********

disuatu petang tiba2 saya disapa oleh seseorang

A : hai

saya : hai

A : ko kerja mana?

saya : masih sekolah lagi^^

A : oo. mana? Nurse?

[dalam hati, erk! muka ni pun ada aura Nurse ka?] 
hahaha

saya : bukanla.. di maktab

A : o Ambil GURU la ni kan?

saya : iya 

[senyum dengan bangga]

tiba2..

A : jangan la jadi cikgu
jadi cikgu tidak best
x buli kaya
kena hantar jauh2
[sambil si A geleng2 kepala]

saya : ooooooooooo
[melopong saja]

******

kira mcm 2 la kami becerita

masa da bilang
"cikgu x best la.. x kaya la.. kena hantar jauh2 la"
nasib sa x pingsan.
dan nasib sa ok saja..
sa kasi biar saja si A becakap

nasib sa lemah dalam balas membalas ni
dan nasib si A ni agak tua
jadi sa kasi biar saja

[biarpun buli ja pun sa lawan]
haha

bagi saya
x best untuk kamu
tapi kalo best untuk saya

saya akan buat benda yang best untuk saya.
[bebelit2 ayat]
hahaha

contoh

ko inda suka membaca..
sa suka membaca..

sa hormat ko inda suka membaca
tapi ko teda hak mau  kasi stop sa dari membaca
sa baca pa2 saja
diri sendiri juga tau pa benda yang baik untuk dibacakan^^

ok 2 satu..

kaya tidak kaya
kalo suda suka tatap buat juga

bagi saya
kalo suda suka mau buat 2 kerja
biarpun $$ x banyak
yang penting puas hati

contoh

ko inda suka pengurusan
tapi sa agak berminat dengan pengurusan 
jadi bila ada peluang belajar kasi bgs pengurusan sa suka involve
[kucar-kacir skill sa]

biarpun penat
biarpun nampak macam buang masa
kalo sa suka
sa puas hati
berbaloi ja rasa da^^

lepas 2..
kalo jadi cikgu kena hantar jauh2

hehe

rasanya tidak sesuai sa cakap la
sebab sa blm strt pun praktikum
tapi
pengalaman buat saya bersedia

saya bukan orang bandar
yang p skola 
suma serba serbi ada

sa cumalah 
anak kampung 
[mcm lagu pula]

yg skola da skola papan
berlubang sana sini
tanah merah

pedalaman 2 nda la pedalaman 
tapi cukup bagi pengalaman 
dan meningkatkan semangat utk mendidik

huhu skema habis! :)

pa2pun
thanks A
1st time jumpa org yang mcm ni
selepas 3 tahun lebih2 masuk Ip
sabar sajala^^

mau jadi cikgukan^^
mesti sabar^^
[cewah]
:)

harap2 kalo kena cakap mcm 2
sa terfikir
anaknya pi skola
macam bukan "cikgu" pula yang ajar^^

heeeeeeeeeeeee...

mood : suka hati

p/s : pandangan semata dari kaca mata
yang baru berjinak2 dengan dunia pendidikan

^^




2 comments:

Clare Cheal Ared JC. said...

teacher touch the future, kihaaa!
^^

Wynda said...

yiihaaa.. btl2.. teacher touch the future^^